Actueel aanbod

Bijzonder aan de Stationsbibliotheek is het actuele aanbod. De Bibliotheek op het station streeft niet naar een zo volledig mogelijk, maar naar een zo actueel mogelijk aanbod aan boeken. Zo zijn niet alleen alle top 60 titels opgenomen in de collectie, maar zijn ook boeken die nu in de media worden besproken ruim voorradig.

Actueel en populair

De collectie van de Stationsbibliotheek focust op actuele en populaire titels. Alle titels worden binnen twee jaar vervangen.

De collectie is ingedeeld in de volgende rubrieken:

• Top 60
  • In de media
  • Literatuur
  • Thrillers
  • Romans
  • Graphic novels
  • Ik
  • Thuis
  • Werk
  • Wereld

Ik, Thuis, Werk en Wereld

Onder Ik vallen onderwerpen als psychologie, filosofie, lifestyle en gezondheid. Bij Thuis kun je denken aan koken, tuinieren, wonen, huisdieren en hobby’s. In Werk vind je informatie over bedrijfsleven, economie, beroepen en praktische informatie over bijvoorbeeld pc-software en pc-gebruik. In Wereld titels over biologie, politiek, geschiedenis, kunst en literatuur.

Tijdschriften en kranten

In de Bibliotheek is een leeshoek ingericht, waar actuele tijdschriften en kranten kunnen worden gelezen of doorgekeken, terwijl je op de trein wacht.

Zoeken in de collectie

Bekijk in de online catalogus welk boek aansluit bij jouw wensen. Direct online reserveren is mogelijk.

In de Bibliotheek op het station hebben wij bewust gekozen voor een zeer actuele collectie. Het kan zijn dat een boek of tijdschrift van uw keuze bij ons niet aanwezig is. De nabij gelegen Bibliotheek Zuid-Kennemerland heeft echter een zeer uitgebreide collectie waar je wellicht wel het  exemplaar van jouw keuze kunt vinden. Neem een kijkje in de catalogus van Bibliotheek Zuid-Kennemerland via www.bibliotheekzuidkennemerland.nl

Bekijk onze collectie

Selecteer een thema