Een actuele collectie en snelle service

In Haarlem is in 2011 de eerste Bibliotheek op een treinstation in Europa geopend. Deze Bibliotheek richt zich de treinforensen. Juist die groep leest veel en heeft het soms te druk voor een bibliotheekbezoek. In 2017 opent in Rotterdam de tweede Bibliotheek op het station. Met vestigingen op de stations van Haarlem en Rotterdam komen we de treinreizigers op hun dagelijkse route graag tegemoet.

De formule
Na onderzoek onder treinreizigers is de formule vastgesteld: een actuele collectie en een snelle service. De Bibliotheek op het station streeft niet naar een volledig maar juist naar een actueel en populair aanbod van boeken. Top 60 titels en besproken titels in de media zijn ruim voorradig. Alle boeken worden binnen twee jaar weer vervangen.

Zelfbedieningsconcept
Om de haastige forens tegemoet te komen hanteren we een zelfbedieningsconcept met inlever- en uitleenbalies. Hier kun je snel zelf de boeken inleveren of uitlenen waarmee wachttijd wordt geminimaliseerd.

Ideeën
De formule wordt voortdurend geactualiseerd op basis van de vraag van het publiek en de ontwikkelingen in de bibliotheeksector. Heb je een tip of een idee, vul dan het contactformulier in.

Op welke NS-stations vind ik de Bibliotheken?
Bekijk het adres en de openingstijden van onze vestigingen.

Bekijk onze collectie

Selecteer een thema